torsdag 8 januari 2009

Grått är också en nyans...

Torsdag efftermiddag hade jag bestämt träff med Andreas på PATAB, han skulle komma och hämta en kajak hos oss. Samtidigt tänkte vi ta den årliga vinterpaddlingen...
När jag tittade ut genom fönstret på förmiddagen måste jag säga att jag fick lite ångest inför paddlingen, 5- och snöfall samt ganska kraftig vind...
Menmen har man lovat så har man, vi tog kajakerna och la som vanligt så här års i vid NSS i fagerviken. Bestämde oss för att paddla norrut och runda Bedarön. Vid norra stegholmen satt en ung havsörn i ett träd men den lyfte när vi paddlade förbi, norr om Marskär var fjärden full av Alfågel. Gårdsund var fullt av is vilken inte gick att bryta (ca 8cm drivflak är svår forcerade) vilket gjorde att vi vart tvungna att gå iland och lyfta kajakerna förbi isen.Andreas uppdragen på iskanten.Snart ute på fritt vatten igen.

Tack Andreas för en skön paddeltur, det värsta snöfallet kom ju inte förens vi satt i bilarna igen...


4 kommentarer:

kollbergskajakblogg sa...

Vad brukar man säga Pelle? "Det är dagar ute som räknas". En grå himmel, små flingor och några isflak utgör inte tillräckliga skäl för att ställa in...

Anonym sa...

Är det inte Erik på kajak.nu som brukar hävda att det är bara de dagar man stannade hemma som man ångrar?

kollbergskajakblogg sa...

Det stämmer Carin. Vad jag förstår så är det Erik som är upphovsmannen till uttrycket. Ett bra uttryck som har lagts till "lånelistan". Vi tillfälle skall jag tacka honom. :-) Mvh

Pelle sa...

Tid ute räknas!
är nog det ursprungliga utrycket!

/Pelle