söndag 30 november 2008

Vattenpromenad med barnen lördagen den 29 november

Efter en skön frukost med nybakade Croissanter frågade jag min två döttrar om dom ville ta en paddeltur. (vilket jag inte trodde att dom ville då det var 5 grader varmt och blåsigt och regnigt ute.) Till min glada förvåning sa dom ja! Yngsta dottern Lo krav var att få paddla Reval Mini som hon inte släppt ifrån sig under sommaren, Äldsta dottern Fredrika ville prova den nya Tahe Greenland vilket hon självklart fick göra! Kompisen Mats var nyfiken på Tiderace kajakerna så han tog Xplore och själ ville jag testa Xcite.

Utanför Havsbadet var det halvmeter höga dyningar vilket var kul, xciten var lätt att få upp i surf. Den var dessutom ännu mer lättmanövrerad än Xploren (kanske inte så konstigt...)
Fredrika stortrivdes i Greenland. (jag vill också vara 17 år och jättevig...) hon fångade ett par sköna surfar.Lo klagade på att det var alldeles för varmt... (jag trodde tjejerna skulle klaga på kylan.)
Inne vid smörpundet krävde pappa en gruppbild.
Xcite´n som jag testade idag fick nog inte riktigt bekänna färg då det inte var särskilt mycket vågor men på plattvatten uppförde den sig mycket bra, otroligt skön sittbrunn, lätt att hålla på kant och mycket lättmanövrerad.


Inga kommentarer: