måndag 28 juli 2008

Nya Kajakmodeller i Hyresflottan

I fredags fick vi hem en leverans med tre olika Tahemarine kajaker en röd Reval som jag provpaddlade som hastigast i går kväll, kajaken var trevlig i vattnet med mycket bra stabilitet och lättsvängd både med roder och utan. kanske inte den snabbaste kajak jag provat men jag kan tänka mig att den blir kul om det är lite mer vågor än det var igår...


Den andra modellen vi fått hem från Tahemarine är Reval mini, samma tänk avseende skrovform men nerskalad så mindre paddlare får en rolig kajak att paddla, både min dotter Lo (14år) och Carina har provat kajaken och säger att den är otroligt lättsvängd ch lättdriven.



Den tredje modellen vi fått hem från Tahemarine är Reval Viking som vi ännu inte hunnit provpaddla men upgifterna på pappret pekar mot en snabb kajak (583cm lång och 54cm bred.)




Inga kommentarer: